Friday, September 14, 2012

SakiTNya haTi akU..!!

Memang aku sakit ati sangat2 sekang ni. Hancur hati aku hanya tuhan jak yang tahu. Ok, ari selasa aku p interview d kk. Segalanya ok seja. rabu pagi tu ada misscall dari tempat aku minta keja tu. Gara2 aku masi lagi tido, terlepas panggilan tu jadi aku amek keputusan  tunggu ari khamis. Dalam hati ‘ mesti dia call lagi ‘ Rabu ,malam tu lepas set la alarm jam 8am untuk esok. Aku g cas nset n letak kat tepi aku jerk. Sempat g belek2 nset sblum mau masuk tido.
Aku bangun pagi tu sebab mamy dah bising2 dalam bilik. Buka mata ingat mau tengok la kul berapa kan pagi tu. Tengok dah xda nset kat tepi aku! Heran bin ajaib.. hanya pencas jak yang tinggal. P Tanya mamy dia xnampak nset aku.. okla.. mungkin c halim ( adek ku ) yang anek bawa p skula ( padahal ati dah sakit, pinjam xkasitaw )..
Tengahari adek ku balik dah dari skula. Aku tnya dia samada dia bawa nset aku ka x. adek aku x ngaku lak… pun okla… jugak…. Dlam fikiran mungkin dady… tu jak harapan terakhir aku.. tapi petang tu dady balik dari keja tnya dia, dia ckap dia x amek…
Wahh!! Biar benar… adus….. petang tu mang kelam kabut jua la mencari tapi xjumpa… hurmmm… tapi aku masi lelak lagi… tapi tfikir gakla… napa nset aku yang d amek padahal laptop aku ampai2 ( letak ) d atas meja xkena amek.. aku jadik heran… sepa yang amek???? Aku pon buat derk jakla… malas mau bising2… relakan jakla.. huhuhu…
Jumaat pagi tu mamy bising2 suda pasal nset aku. Ntah apa yang dia ckapkan tapi dengar2 mcam mau mengasi takut2 seseorang jak. Siap mau jumpa bomohla segala. Ngam aritu mamy sama dady mau p kg hantar mamatua p uspital pasal ubat dia.
Kuar2 jak durang dari uma aku terus bangun kemas bilik yang ntah mcam hutan simpanan suda aku tengok ( tetiba lak datang rajin ). Kikiki… katil yang besar tu aku p tukar ngan katil bujang aku. Macik aku ni tetiba rajin nulung aku kasi pindah katil tu. Tengahari mamy sampai just singgah p uma jak hantarkan aku makanan sebab dia mau p uma lagi satu kasi teman dady tukang tandas d bawah. Makan2 adek aku lak sampai..
Bilik xkemas g. aku rehat la dalam beberapa minit dulu. Penat kot sorang2 kemas. Adek aku masuk bilik jap mau tukar baju. Tetiba dia panggil aku. “ ni bukan nset ko ka?? “ aku heran skejap. Napa lak nset aku ada dalam kainan ni… ehhh!! Mushkil aku taw..
Siasat punya siasat… ‘ allahualam ‘ laaa jawapnya… xpala… janji dapat nset.. buka nset…. Cit!! napa nset aku tetiba mnta signin no akaun????? NI MESTI ADA ORANG TUKAR SIMKAD NI!! OMG….. tambah la aku sakit ati… ok, utk pengatahuan nset aku ni xleh d tukar simkad. Memang khas utk simkad aku seja. sebab no akaun + email aku dah d masukkan dalam nset + simkad tu. Jadik kalo ada sim lain masuk automatic xleh  on9 dan seterusnya… lagi satu orang mang xleh buka nset aku sebab ada password ( mungkin itu salah satu ORANG TU kasi balik. GIVEUP kut xleh buka nset aku )


Nasib baik adek aku tu taw camna mau baiki. Dapat jugakla on kalo xmemang xleh on dah nset aku tu. Ishhhhhhhhh!! Apa la nasib…
Tapi…. Yang membuat aku sakit ati lagi….. PANGGGGGG!!! ( laptop aku p tumbuk ) waawawawaaaa… mau nangis ni….. AKU HILANG PEKERJAAN SUDA!! Aku nda ( tak )  kisah nset ni hilang selepas aku dapat keja… ni!! Tengah mau2 dapat keja dia hilang… betul aku sakit ati ow…. Aku call no ofic sebab msg masuk ada msscall dari tempat aku minta keja tu.. kaka tu cakap “ kami call sebab mau kasitaw ko trun p training tpi xdapat jadi kami dapat suda penganti ko “ adusss….. apa la nasib…. Hurmmm….











No comments:

Post a Comment

saya suka bila anda Comment :)